pawel_kaziki |
Wysłany: Śro 17:13, 14 Wrz 2005 Temat postu: Regulamin forum Volleyboard |
|
Rozdział 1: ZASADY OGÓLNE
Pkt 1. Udostępniamy swoim Użytkownikom możliwość uczestniczenia w serwisie Volleyboard, który jest miejscem wymiany informacji, komentarzy, doświadczeń, myśli i opinii wśród entuzjastów sportu.
Pkt 2. Korzystanie z Forum (czytanie, dodawanie wpisów) jest bezpłatne.
Pkt 3. Forum Volleyboard jest autorskim pomysłem jego twórców. W związku z tym oni oraz administratorzy ustalają kształt serwisu oraz mają ostateczny i niepodważalny głos w decyzjach podejmowanych względem Użytkowników Forum.
Pkt 4. Warunkiem pełnego korzystania z Forum jest rejestracja z podaniem w formularzu nazwy konta, hasła do niego oraz adresu e-mail. Skrypty Forum zapisują przy tym cookies, dzięki którym niepotrzebne jest każdorazowe logowanie się do Forum. Dzięki informacjom z cookies Użytkownik widzi też, które wpisy pojawiły się po jego ostatniej wizycie. Żadne inne informacje nie są przechowywane w cookies Forum.
Pkt 5. Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto Użytkownika.
Pkt 6. Użytkownik może on w każdej chwili zrezygnować z uczestnictwa lub modyfikować swoje dane.
Rozdział 2: ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA
Pkt 1. Użytkownik publikuje swoje komentarze i przemyślenia wyłącznie na własną odpowiedzialność a wszystkie informacje wysłane na to Forum stają się wiadomościami publicznymi.
Pkt 2. Każdy ma pełne prawo do wyrażania swoich opinii o ile nie narusza zasad podanych w rozdziale 3 i 4.
Pkt 3. Wypowiedzi stanowią własność intelektualną autorów i nie mogą być powielane bez ich zgody poza serwisem Volleyboard. Jednocześnie autorzy postów godzą się, że treść ich wpisów może zostać w części lub całości użyta w serwisie Sportsboard.pl.
Rozdział 3: KORZYSTANIE Z FORUM. DODAWANIE NOWYCH TEMATÓW I WPISÓW (POSTÓW)
Informacje podstawowe:
Pkt 1. Na Forum obowiązują zasady wzajemnego szacunku i dobrego wychowania.
Pkt 2. Staramy się o kulturalne wypowiedzi, nie nadużywamy wulgaryzmów.
Pkt 3. W żadnym wypadku nie cytujemy na Forum korespondencji prywatnej i rozmów (np. GG) bez zezwolenia adwersarza.
Pkt 4. Zamieszczając na Forum cytat z jakiejkolwiek gazety, portalu internetowego lub innego źródła zewnętrznego podajemy go w cudzysłowie lub wyróżniamy go jako cytat z podaniem dokładnego źródła skąd ten fragment pochodzi.
Zakładanie nowych tematów i umieszczanie odpowiedzi:
Pkt 1. Staramy się umieszczać na danym Forum tematy i odpowiedzi na nie zgodne z jego przeznaczeniem. Wymagane jest:
a. trzymanie się tematu, zarówno ogólnego dla określonego Forum tematycznego jak i w stosunku do konkretnego wątku,
b. zapoznanie się z opisem tematów poruszanych w danym Forum tematycznym przed wysłaniem na nie wiadomości
c. jeśli to możliwe, staramy się naszym wiadomościom nadawać własne tytuły - zwiększy to czytelność wątków i pozwoli zorientować się, czego dotyczą pojedyncze wypowiedzi.
Pkt 2. Nie umieszczamy postów na tematy, które były już omawiane (aby to sprawdzić używamy wyszukiwarki Forum).
Pkt 3. Jeśli jakiś temat zniknął prosimy nie umieszczać go kolejny raz - prosimy najpierw o kontakt z moderatorem działu lub adminem by wyjaśnić powody usunięcia tematu, a potem do działu "Wasze uwagi, problemy z forum, propozycje ..."
Redagowanie wpisów.
Pkt 1. Nie zapychamy Forum wypowiedziami typu "Masz rację" - jeśli chcemy poprzeć czyjąś wypowiedź, staramy się ją rozwinąć, zaprezentować własne argumenty.
Pkt 2. Jeżeli nikt jeszcze nie odpowiedział na naszego posta a chcemy coś dodać do swojej wypowiedzi używamy funkcji EDYCJA - nie dodajemy nowego wpisu. Jednocześnie dla czytelności dyskusji prosimy o takie edytowanie wpisu by następujące po nim posty nie traciły sensu.
Pkt 3. Nie piszemy ciągiem tzn. bez używania znaków interpunkcyjnych (przecinki, kropki na końcu zdania itd.) Staramy się pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii, interpunkcji i składni.
Pkt 4. Wielkich liter, które według netykiety oznaczają krzyk, używamy jedynie wówczas, gdy mamy zamiar jakąś wiadomość, frazę lub słowo wywrzeszczeć.
Pkt 5. Nie nadużywamy możliwości wstawiania do tekstu tzw. emotikon. Jeśli chcesz coś wyrazić przy pomocy popularnych "buziek" możesz to zrobić wstawiając do tekstu jeden, kilka takich obrazków, a nie całą dostępną ich gamę, czy też powtarzania po sobie kilku - kilkunastu tych samych emotikon.
Pkt 6. Warto pamiętać, że każdą wypowiedź można poprawić lub skasować.
Rozdział 4: OGRANICZENIA DLA UŻYTKOWNIKÓW
Pkt 1. Forum może być wykorzystywane tylko zgodnie z obowiązującym prawem, ogólnie przyjętymi zasadami etyki i netykiety.
Pkt 2. Na Forum zabronione jest:
a. umieszczanie na jego łamach treści sprzecznych z prawem polskim i międzynarodowym, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej etc. oraz propagujących przemoc,
b. umieszczanie wypowiedzi jawnie obrażających innych członków Forum, prowadzenie osobistych, niemerytorycznych dyskusji między Użytkownikami; miejsce takowych jest w prywatnej korespondencji między Użytkownikami a nie na łamach Forum.
c. przesyłanie wiadomości oraz rejestrowanie kont zawierających: wyrażenia, treści, załączniki powszechnie uznane za obraźliwe, wulgarne lub niezgodne z dobrymi obyczajami
d. używanie cudzych avatarów bez zgodych ich właścicieli
Rozdział 5: KONSEKWENCJE NARUSZENIA REGULAMINU FORUM
Pkt 1. W przypadku naruszenia zasad podanych w regulaminie możliwe jest wyciągnięcie konsekwencji poprzez:
a. moderowanie postów, w których nastąpiło złamanie regulaminu (patrz rozdział 6)
b. modyfikacja konta Użytkownika
c. czasowe blokowanie korzystania z konta w postaci:
>> 1. half-ban czyli ograniczenie ilości wpisów do trzech w ciągu doby
>> 2. ban czyli całowite zablokowanie możliwości dodawania wpisów
d. usunięcie z listy Użytkowników serwisu Volleyboard
Rozdział 6: ZASADY MODEROWANIA POSTÓW
Pkt 1. W przypadku naruszenia regulaminu, administratorzy i moderatorzy Forum mają prawo usunąć w części lub całości dany post lub cały temat dyskusji. Do nich należy też decyzja o zamykaniu wątków.
Pkt 2. Jeśli temat lub post, nie mają żadnego związku z tematem danego Forum tematycznego lub podanym tematem dyskusji, administratorzy lub moderatorzy mają prawo taki temat lub post usunąć lub przenieść na inne Forum, tzn. to któremu odpowiadają tematycznie.
Pkt 3. Możliwe jest również usunięcie tematu, który ich zdaniem nie ma na celu dyskusji oraz takiego, który od dłuższego czasu odbiega od określonego tematu dyskusji.
Pkt 4. Administratorzy i moderatorzy Forum mają prawo edytowania poszczególnych postów.
Pkt 5. Jeżeli Użytkownik poczuje się urażony jakimś tematem czy też postem, może zabiegać o usunięcie lub edycję takiego wpisu. Musi wtedy napisać w formie listu e-mail prośbę o skasowanie takiego tematu lub postu na adres admina Forum. List taki powinien zawierać: dział tematyczny, temat, autora, godzinę wysłania obraźliwej wypowiedzi oraz krótkie uzasadnienie. Ta sama procedura obowiązuje przy wyjaśnianiu ingerencji adminów we wpisy Użytkownika.
Rozdział 7: UWAGI KOŃCOWE
Pkt 1. Administratorzy dołożą wszelkich starań w celu prawidłowego działania serwisu oraz zobowiązuje się do udzielania pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących funkcjonowania serwisu Sportsboard.pl
Pkt 2. Wszelkie skargi i uwagi na temat treści zawartych na Forum można zgłaszać poprzez e-mail do administratorów . Zapraszamy też do działu Uwagi
KORZYSTANIE Z SERWISU OZNACZA AKCEPTACJĘ REGULAMINU!!!
*** Na podstawie jednego z największych for dyskusyjnych w Polskce - Sportboard.pl |
|